I - landsproblem

Sarah visade en rolig app till iPhonen igår när vi satt och fikade. Vi satt allihopa ett bra tag och kom på kändisar som vi skulle testa, det blev som ett litet beroende. Jag kunde inte släppa den udner kvällen, så jag visade såklart Fidde när jag kom hem och även han blev förbluffad. Varenda gång blev det rätt.

Alltså, en förklaring till vad det är jag pratar om. Det är en applikation som man har på telefonen, där det är en ande som gissar vem det är man tänker på, genom att fråga frågor som man kan svara ja, nej, vet inte, troligtvis eller troligtvis inte. Ibland går det snabbt, ibland tar det ett tag, men oftast är det den personen som man tänkt på. Jag fick för mig att den "hör" vem det är man säger att man ska tänka på (eftersom vi alla fyra satt och pratade om vem vi skulle testa) men jag och Fidde testade utan att säga namnet och det funkade ändå. Så nu har alltså detta blivit ett litet i-landsproblem för mig, för jag vill veta hur det går till. Så irriterande.

Några frågor som är vanliga i appen: Akinator.



Svaret är ju såklart James Dean!





Ett annat i-landsproblem som stört mig ett bra tag handlar om min räddning på jobbet, podcasten. Jag lyssnar på gamla Christer i P3 på telefonen och för er som lyssnar på programmet vet ju att större delen av programmet handlar om att lyssnarna delar med sig av sina erfarenheter osv. Eftersom jag lyssnar på det i efterhand så kan jag inte dela med mig av i mina tankar och det är ju så mycket jag vill säga. Nästan varje avsnitt är det något jag vill berätta om. Åh, man kan ju ha det värre.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0