Dag utan arbete

Igår fick jag reda på att jag inte hade arbete idag. Dock vet jag inte hur länge, lite irriterande. Men så himla härligt att vara hemma en sådan här dag när solen skiner och det är riktigt varmt ute. Så jag tänkte att jag drar med mig mormor ut på en tur. Det blev en långtur för mig att traska men lika bra det, motion behövs. Trots att jag klätt mig vårigt så svettades jag in våren minsann. Vi hittade lite tussilago eller hästhov vid vägkanten också så det var vi tvungna att plocka med oss. En citronfjäril flaxade förbi oss också. Det kändes verkligen som att våren är här. Jag kunde ha på mina favoritskor utan att bli blöt om tårna, ha kavaj utan att frysa, ha leggins utan att frysa och sist men inte minst inga vantar eller mössa. Underbart. Efter promenaden blev det en glass och kaffe. Härligt. Om jag är hemma någon mer dag denna veckan som är så fin som denna dag, så sa vi att vi skulle ta "mörkeborundan" nästa gång, fast jag på cykel då.


Termometern stod på härliga 17,7 ºC när jag traskade bort till mormor.







Det blev en rejäl första bukett tussilago.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0