Insomning à la Lisabeth

Okej, lampan är släckt, boken är nerlagd, god natt är sagt och godnattpuss fådd. Nu ska jag sova. Idag ska jag somna innan jag börjar tänka en massa, jag orkar inte ligga vaken och tänka massa, så nu, god natt. Jag tänker på ingenting ingenting ingenting ingenting ingenting ingenting (men jag får absolut inte glömma att ringa tradera imorgon och lösa krånglet en budare gjort för mig) och nu har jag påmint mig om det så nu kan jag sova. Ingenting ingenting ingenting, andas ut, andas in, ingenting ingenting. (jag får inte glömma maila Kjell på skolan heller om personaladministration och reda ut hur jag ska ha det) okej, sluta TÄNK! Andas in och andas ut. Okej vi provar med lite Mind-fullness. Lägg tankarna på löv och låtsas att de åker iväg i en flod, ta upp och titta på dem men så låter du de åka vidare, det kanske är lättare att somna då. Okej, tankarna flyter på löv i floden (men floden? ska de inte vara ån? ån är väl mysigare och det känns som att det är lugnare, flod känns så hetsigt, liksom som att tankarna bara rusar iväg, nu rättar jag det till ån) Okej, tankarna flyter i ÅN, på små blad, nej löv, jag tar upp dem (men vad är det för löv?! Lönn? Ja, lönn blir bra för de är stora och rymmer stora tankar. Tror bestämt att de är lite höstfärgade också, lite sådär orange-röda, det blir bra) DÅ provar jag igen. Jag tar upp LÖNN-lövet och tittar på tanken och så släpper jag den vidare så att den åker med ån bortåt. (Kanske jag skulle ha några kastanje-löv också så en del tankar liksom kan silas eller filtreras under tiden de åker på ån, ja, det blir bra.) Så några kastanje-löv finns bland alla lönn-löv på ån också, då tar jag upp något sådant och tittar på det och släpper tillbaka det i ån igen. (Det är nog lite höstvind på ån också så att en del löv flyter iväg snabbare än andra också, det tycker jag är bra) Så lite vind på ån....Nej det funkar inte, tillbaka till andningen. Andas in, andas ut, andas in, andas ut (kanske ska testa att andas i trekant som jag lärt mig?!) Ingenting ingenting ingenting ingenting (vad roligt det ska bli att gå på bio med Emelie imorgon, det var länge sedan jag var på bio) andas in 1, 2, 3, andas ut 1, 2 ,3 håll andan 1, 2, 3. (Vad bra att Fidde och pappa kunde fixa lampan jag köpte igår så lätt så den lös så fint i afton, underbart) Nej, Lisabeth skärp dig, du skulle ju SOVA! Ta ett djupt andetag, 1,2,3,4,5 och andas uuuuutttttt. (Åh nu snarkar Fidde lite väl högt, tänk om grannen stör sig på honom, putt putt, skak skak, så då var de lite lägre igen) Åh, ska jag aldrig somna eller?! Kanske ska gå upp och röra på mig innan jag börjar tänkta dumma, läskiga och jobbiga tankar (typ som händer i bandsåg eller något, då kan jag aldrig somna) Jag måste vara störd alltså. Ingenting ingenting ingenting ingenting (Kanske skulle skriva om detta i bloggen, kanske blir ett knasigt inlägg så folk kanske undrar varför de ens känner mig/umgås med mig, nej det kanske skulle vara att utmana ödet) Ingenting ingenting ingenting ingenting (jo, men det kanske kan bli lite roligt också, sådär knas-roligt) Ska jag gå upp och gå runt lite kanske?! Ja, det får jag nog göra för annars börjar jag tänka dumma och konstiga tankar (ja, som kanske scenen ur "Un Chien Andalou" med rakbladet mot ögat kommer aldrig glömma den filmen eller den bilden, fy fasen vad äckligt. Det gör riktigt ont i ögat bara att tänka på den) Nej, men upp och vandra lite, Lisabeth. (Men åh varför skulle jag tänka på "Un Chien Andalou" nu kom jag ju att tänka på skolan och fick genast ångest för att jag inte får glömma att maila Kjell imorgon och så måste jag fortsätta med ULS och Administrationen, jag får inte heller glömma bort under höstterminen att öva till Naturkunskap B provet) andas in...andas ut...andas in...andas ut (Gud vad ont det gjorde i huvudet igår, och spy fy, det gillar jag inte. Det är banne mig så äckligt, när det krampar i hela magen och magsyran väller upp genom matstrupen och ut genom munnen, fy fasen) Ingenting ingenting ingenting (Och när händerna och tungan domnar bort usch vad äckligt det är) Nej, GÅ UPP NU DÅ! (Oh, han på radion idag också med ont i näsan, aj aj). NEJ SOV!!!! Okej, gå upp och sen sov! Okej, deal?! (Okej, deal)


GOD NATT!

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Du skulle ju bli komiker! Det är verkligen underhållande att läsa, men men det var kanske inte så kul igår natt!

2010-09-29 @ 17:32:39
Postat av: Papps

Usch så synd att du inte kan sova, det är tur;)för du skriver helt underbart.

2010-09-29 @ 18:49:48

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0