Det finns inget som kan inleda sommarlovet bättre än detta...

 

 


 

Åh när jag letade efter detta klippet så hittade jag massa nostalgi-klipp från 90-talet... så jag var tvungen att lägga upp de med. Alltså håll med mig, det finns ju inga barnprogram som går upp mot 90-talets barnprogram. Så underbara.


Åh, eller 18 karat! Vad vi alla tävlade hemma hos mormor med sockerbullen. Inte slicka sig runt munnen...hihi.

 


















Åh jag kan inte sluta...det finns så mycket som man minns. Det är så roligt, man bara kommer på mer och mer som såg när man var liten.

Och en film som jag kommer ihåg nu, som man fick titta på i lågstadiet (det kändes som det var varje fredag, men det tror jag inte kan stämma). Jag minns så väl när Åsa tog fram den där stora projektorn och bandspelaren, för vi hade inga nymodigheter på sörgårdsskolan, så det var ljud och bild var för sig. Den vita duken drogs ner och så började det snurra, knastra och spraka och blinka och ha sig. Tänk vilka minnen.

Måste försöka hitta filmen, någon som vet vilken jag menar...den börjar med en tjej som är på väg till skolan...hon kommer alltid försent, när hon kommer till skolan har jag för mig att fröken skulle visa en film också...och sen har jag för mig att man fick se olika inslag beroende vad det var filmen handlade om. Det var tecknat i början.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0