2010-02-13

Efter tre jobbiga veckor och en tung gårdag så vänder jag, Fidde, Emilie & Richard, kosan mot Jönköping för bio och god mat. Emilie och Rille hade planerat att se "Farsan" och var så snälla och frågade om vi ville följa med. Bio är något jag sällan tackar nej till, och definitivt inte en Josef Fares-film, så klart att vi hänger på. Efteråt ska vi testa maten på "Taste of Beirut".

Igår begravdes Fiddes farmor. Jag hann aldrig med att träffa henne, men vad jag förstod igår så verkar hon ha varit en varm & go och väldigt omtänksam person. 
Jag som har väldigt lätt till tårar, kämpade väldigt mycket igår för att inte bryta ihop. Jag vet exakt hur det känns för de som satt på samma rad som jag (barnbarn och respektive-bänken), då jag, tyvärr, var i samma sits för en vecka sedan.

Allt var så himla fint och han som sjöng var jätteduktig. Prästen talade väldigt bra också. Jag satt senare under middagen mittemot henne och Fiddes farfar och hon var väldigt trevlig. Att se Fiddes farfar var nog det allra jobbigaste. Han är en sån go och mysig gammal man och charmig som Fonus-representanten sa. Jag ville bara krama om honom hela tiden. Han hade även skrivit ett helt otroligt fint brev till sin fru och när begravningsentreprenören läste upp det, så gick det inte att hålla tårarna inne längre.
Och som Emilie nämnde i sin blogg, tänk att vara tillsammans med en person i 50-60år (likadant med min mormor & morfar och farmor & farfar) och sen vara helt utan den personen och se den personen sänkas ner i jorden. Nej, fy fasen, vad jobbigt, jag börjar gråta bara jag tänker på det. 50-60år det är helt sjukt lång tid.

Jag hoppas innerligt att det dröjer väldigt lång tid innan vi måste gå på en begravning igen, det är så himla jobbigt.

Nu när begravningarna är över så ska vi försöka att se framåt och positivt på framtiden, trotts att det kan vara väldigt svårt!

Imorgon blir det Alla hjärtans dag = fika hos svärföräldrarna och plugg.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0