Utgång

Vad jag har mått dåligt idag! Igår var jag ute med Fidde, Emelie, Emelie's syster Anna + några som jag jobbat med innan och som de andra tre jobbar med. Jag är ju en riktig kärring, jag är aldrig ute och dricker öl, jag tror inte jag varit ute så här på över två år och då var det också fest med jobbfolk. Jag är inte så glad i alkohol, då jag mår jättedåligt efter en öl. Sååå därför har jag undvikit att gå ut. Men gårdagen såg jag verkligen fram emot, eftersom det var så jäkla länge sedan och det var med härliga människor.

Kvällen började på Karlssons med After Work, tacobuffé och två öl. Vi missade precis att vara med i popquizet på riktigt men vi tävlade ändå =) Riktigt kul. Vi har tänkt att göra det i januari någon gång, se om det går lika bra då. När vi började kvällen trodde vi nog alla att vi skulle ta typ 22-busssen eller 23-bussen...Men vid kl. 22 tror jag så kom de andra från jobbet och vi bestämde oss för att gå till O'Learys. Där blev vi kvar och hade jättekul. Det blev två öl till och många glas vatten för mig. Jag blir nog lite mer frispråkig när jag druckit lite så när jag var inne på damernas så puschade jag några yngre tjejer att de skulle vara glada och positiva och inte tänka på sina frisyrer som de var så oroliga för =) "Alla är fulla och glada, ni är snygga så bry er inte om håret, det är fint som det är" Haha, shit Lisabeth. Sen har jag ett svagt minne av att jag rusade fram till en croupier för att fråga om hennes ålder, då några hade diskuterat hur gammal hon var. Idag fick jag reda på att det var det Fidde och Mikael skulle göra när de gick fram för att spela, på ett kanske mer försiktigt sätt än vad jag hade gjort. Pinsamt, Lisabeth.

Vid halv två tiden, tror jag, åkte vi hem med Vaggeryds snällaste Mikael.

Visst att det var jättekul igår, så var det mindre kul idag. Vaknade vid 10 och var plaskblöt av svett, all alkohol svettades ut, fräscht, nej nej. Illamående, alldeles darrig och kallsvettig låg jag vaken i sängen och kved och bara önskade att jag orkade gå upp och hämta vatten, men så fort jag reste på mig så kom illamåendet och gjorde sig mer påmind. Jag blev lite ledsen också för jag ville ha Coca Cola men kom på att jag inte hade någon hemma (Bara Kajsa kan förstå hur jobbigt det är tror jag =)) Men men. Efter några timmars lidande i sängen så fick jag till slut dricka lite vatten, Fidde fick gå och hämta. Det gjorde susen ett tag.

Jag orkade mig upp och roffade åt mig allt gott hemma, Julmust, Engelsk fudge, pepparkakor, hemmagjorda knäckebröd och apelsinchoklad och tog med mitt täcke och la mig i soffan för att spendera några timmar med Musikhjälpen. Jag vet att det inte är den hälsosammaste frukosten direkt, men jag kom tillbaka till livet lite igen, kändes det som.

Nu börjar jag vakna till liv och känner mig rätt så stark, haha. Jag har orkat packa upp mig handväska, som var full av grejer jag hade köpt innan jag träffade gänget igår. Där fann jag också det typ största ölglas jag sett, det hade visst hängt med hem. :-S Samtidigt som man är väldigt fumlig och inte riktigt tänker som man brukar när man har lite alkohol i sig så blev jag helt imponerad av mig själv nyss, för jag har tydligen lyckats att ta av mig hörapparaten och, hör och häpna, lyckats lägga den i dess fodral (där den egentligen alltid ska ligga) men som jag aldrig annars lägger den i. Det lyckades jag alltså göra igår när jag var ute på en bar. Herregud.


Oj, vad långt jag skrev. Nu ska jag sluta.


Miguel tog lite bilder igår...

Miguel är alltså killen som sitter jämte mig.

 

 

(Till Emelie, Jag gjorde dig och oss en tjänst och klippte bort din beundrare ;) Hope you don't mind!)

 

Delar av gänget. Systrarna Emelie och Anna, jag, Fidde och Miguel.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Roligt att se att ni varit ute! Ser ut som ni hade väldigt kul! Skulle oxå gärna gå på musikquiz nån gång, ta med mig!! Puss

2010-12-19 @ 11:40:39
Postat av: Kajsa

awh <3

2010-12-19 @ 12:32:01
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0