Lyxfällan

ARRRRRRRRRRRRGHHHHHH!

Gud vad arg jag blev efter dagens avsnitt av "Lyxfällan". Hur jävla korkad får man vara? Hur lam och med noll känsla av tillvaron får man vara? Hur kan man handla plattv-apparater istället för att ge sitt barn mat? Hur kan man gnälla över att man får en billigare, minst lika fungerande bil och 50 000kr i handen för att lösa andra utgifter? 

Jag vet att jag inte är den som har bäst koll på ekonomi heller och jag shoppar gärna saker, och nu får jag 2640kr i månaden och det är inget att hurra över så ja, jag får lånna lite pengar av mamma&pappa och Fidde ibland, men jag lånar aldrig mer än jag vet att jag kan betala nästa månad eller någon gång inom en SNAR framtid! Jag skulle aldrig klara av och ha det hängande över sig, stora lån, usch nej.

Just det här med bilen gör mig mest förbannad! Hon började grina och var ledsen över att hon fått byta in sin bil och fått en fungerande, lite äldre, BLÅ bil som kommer att göra sin uppgift lika bra som den tidigare. Lik förbannat är hon ledsen över att hon typ inte har den finaste bilen! Och detta är just efter att hon fått reda på att hon bor i ett extremt ohälsosamt hem, med mögel, rötsvamp och fuktskador. Hon blev säkert ledsen för att hon fick ett presentkort på Lidl och inte Ica eller något liknande istället, också.

De verkade liksom inte ha noll koll på någonting, verkade ta allt med ro...åhh jag bara suckar och är otroligt upprörd. Jag hoppas de har löst det till det bättre nu och att de försöker att hålla sig till det.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Anonym

Gud va skönt med nån mer som håller med. Wiggo o jag satt o bara suckade o va arga hela programmet.



Som sagt.. usch för att jag inte kan ha en ny bil..men att huset håller på att ramla ihop av rötskador..vadå, det är väl inte så farligt??



IDDIIIOOOOT!!

2009-09-27 @ 12:33:53
Postat av: Anonym

Sorry ... Kram Elenor skulle jag ju skriva oxå

2009-09-27 @ 12:34:40

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0