Barndomsminnen

När jag och Emilie var inne i stan i lördags så hittade Emilie en bra barnbok, med sånger i. Det är en samlingböcker för olika åldrar och en är med sånger, en annan med sagor osv. Så då kom jag och tänka på min "Imse vimse spindel"-bok som man fick när man var liten. Den är framletad och jag bläddrar igenom och får värsta nostalgi-trippen. Vet inte hur många gånger jag har bläddrat igenom den utan att förstå vad det står, utan bara tittat på alla bilder, även målat lite på bilderna =)

Det finns många favoriter i denna boken, en av alla ramsorna jag gillade/fortfarande gillar är:

"Alla malla tjafs uti fiskarmalajka,
alla malla tjafs uti bingabångabej.
Hej skudderi skudderumpen stumpen,
hej skrudderi skudderullan lej.
Kläderna vi bära på
äro utav kinatrå,
tjipp tjopp, tjipp tjopp, kinaman"

Vad har du på ♥ ?
Postat av: e

JA!! denna va bra jag kunde den aldrig men ajg gillade den... minns du vem som lärade oss den? våran musik lärare Monica=)

2009-10-03 @ 09:21:27

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0