Lär av mina misstag!

Beställ inte kläder från Forever21!! I alla fall inte om du bor i Sverige! Inget ont om kläderna eller företaget eller så...men det är fasen billigare att åka till USA och köpa kläderna där än att skicka efter dem. Jag och Adisa tänkte ju vara lite smarta och beställa lite kläder ihop för att sedan dela på frakten och då visste vi inte att frakten skulle vara 250kr!!! Ja, men vi tänkte, vi handlar ändå så mycket billiga kläder så om det nu kostar 250kr att få hem det så får det väl göra det då. Så vi har längtat så efter dessa kläder. Jag köpte en fin höstjacka för 284kr som jag bara har längtat efter nu i flera dagar.

Så idag kom äntligen paketet som jag och Adisa väntat så himla mycekt efter. Jag ser på AVI:n att jag ska betala till posten när jag hämtar ut. Vilket jag inte hade en aning om. Jag hade en aning om att vi kanske skulle få betala tullavgift eftersom vi skickat hem så mycket kläder, för så mycket pengar men den tanken hade jag slagit bort nu igen. Så när jag kommer till kassan på hemköp och ska hämta ut paketet så ska jag betala närmare 400kr till!! I tullavgift. Blä! Så jacka som skulle kostat 284kr i fall jag köpt den i USA kostar nu istället 390kr, visst den är billigare än vissa jackor här hemma ändå. MEN, nu när jag kom hem och provade den så var den definitivt ingen höstjacka enligt mig. Den är nästan för kall att ha inomhus tycker jag. Det är ingen man går på stan i direkt. Den får jag ha på mig, tillsammans med mina långa fingervantar som går ända upp över armbågen, när jag går från ytterdörren till bilen. Inga långa sträckor med andra ord! Det är en modell som är kort i armarna och det såg det inte alls ut att vara på bilden =( Men aja, någon gång får jag la använda den. Men lite besviken är jag allt. 

Och även att Forever21 har sjukt snygga och för oss billiga kläder så kommer jag inte köpa något där mera, det får vänta tills man någon gång har chans att handla där när män är i USA.





Visst är den fin på bilden!






Åhh, nu såg jag en sak som stör mig ännu mer, Jackan är gjord i Vietnam! Varför kunde jag inte sett denna jackan förra året och sytt upp en i Hoi An? Så hade jag sparat in massa pengar! Den hade säkert kostat en 50kr kanske, eftersom det inte är så mycket tyg!

Vad har du på ♥ ?
Postat av: adisa

hhahah men ja älskar mina kläder iaf :) spec tshirten im the brightest colour in the box. o örhängena ;)

2009-11-12 @ 01:31:28
URL: http://mekicadisa.blogg.se/
Postat av: anniepannie

tullen blir man aldrig av med:) I Sverige har alla butiker redan lagt på 25% moms, som man inte "ser". Så när du istället beställer hem grejer utan för EU kommer därför tullen, vilket då är 25%. Staten ska ju ha sina pengar vettu:) Du får istället ha jackan till våren, såg himla tjusig ut!!

2009-11-13 @ 15:24:46
URL: http://annierapp.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har beställt där ifrån flera gånger. Men tänk på de att så fort de blir över 500:- så tillkommer tull avgift tyvärr. Kläderna ser dessutom snyggare ut på sidan. De är rätt dåliga material och de känns lite "billiga" tycker jag.

2009-11-14 @ 17:21:28

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0