Brott och straff

På svenska lektionen i tisdag fick vi i uppdrag att leta upp någon bok från 1850- början 1900 som vi om typ två veckor ska börja läsa och sen ska vi diskutera dem senare. Jag som är sämst på att läsa på tid om jag blir tvingad att läsa något, men vi fick ändå ganska fria händer vi fick exempel på 8st författare. Jag satt och sökte för en timme sedan på alla författarna och deras böcker och försökte hitta någon som tilltalade mig. Bam barara baaaa jag valde "Brott och straff" av  Fjodor Dostojevskij. En sån klassisk och kult bok som man har hört att man måste läsa. Den fanns i pocket på bokus så jag tänkte först köpa den men sen slog det mig att biblioteket har gratis böcker haha. Så jag gick dit för en halvtimme sedan och letade upp den. Gash om jag fick ont i magen när jag såg bokens tjocklek. Får se om jag hinner läsa ut hela, men nu börjar jag ändå två veckor innan vi ska börja så jag hoppas jag hinner och orkar. Jag var smart nog att låna ljudboken med så om jag tröttnar kan jag bara slänga på mig ett par hörlurar och lyssna. 

Har läst ett kapitel och den verkar bra, spännande och det gillar jag.


 
Boken är rosa, det bådar ju gott =)

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Pappa

Låter intressant får jag låna den av dig sen??

2009-03-05 @ 22:49:48

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0