Boktips

Jag har hunnit med att läsa 11 böcker i år och ja, jag är väldigt stolt. Jag har sedan förra året börjat läsa mycket mer än vad jag tidigare gjort.

Nu tänkte jag tipsa om två små lättlästa böcker, som är sjukt kul.
De är typ som radio-programmet "Hassan" i bokform. "Brev till samhället" heter den och det är en som heter Eric Ericson som skriver sjuka brev till olika föreningar och kanslier. Som alla vet, sjuka frågor från sjuka svar.
Som en uppföljare på den boken finns "Brev till utlandet" där Eric Ericson skriver brev till olika företag osv i utlandet.

Sen har jag läst tre böcker som varit väldigt omtalade de senaste året och åren "Flyga drake", "Tusen strålande solar" och "Snabba cash". Ni har säkert läst dem, de borde man har gjort, men jag är lite segläst så nu har jag äntligen gjort det. Måste säga att "Tusen strålande solar" var mycket  bättre än "Flyga drake". Jag är ju en sån människa som bara vill läsa om romantiska berättelser men som samtidigt inte kan med dem för jag blir alltid så deppig och ledsen efteråt, ingen aning om varför. Jag har alltid varit sån, som när jag läste "Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät" första gången, andra gången och tredje gången, alla gångerna grät jag lika mycket och hade lika ont i hjärtat efteråt. Men oh, den är så fin. "Snabba cash" var verkligen bra, spänning, spänning. Jag håller på med Lapidus andra bok nu "Aldrig fucka upp" och härom natten när jag inte kunde sova läste jag ut hans tredje bok tror jag, de är som en seriebok så det går väldigt snabbt att läsa den. "Gängkrig 145" heter den och den var också bra, men jag är inte redigt van vid att läsa serier så jag hade jättesvårt att veta vilken pratbubbla som jag ska läsa först hehe. Ni kan ju se här i ett utdrag från boken som jag tagit från adlibris.com







Som sagt jag som ovan serieläsare har jättesvårt för sånna här typer av böcker men jag läste ändå ut den på någon timme.


Så lite tips att läsa i sommar.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0