Första lektionen avklarad

Ja, nu sitter jag här i skolan och har för typ en och en halv timme sedan slutat min första lektion och den var i Engelska. Vi var en liten grupp och läraren känns bra. Först fick vi börja med att skriva ner vad vi gjort på jullovet...puh damma av engelska ordboken i huvudet och bara kluddra ner på pappret. Kul och få skriva lite engelska, måste jag säga. Men sen kom det jag älskar, eller inte alls, snarare hatar vi skulle berätta det vi skrivit för alla, utan att titta på pappret. Men det gick bra. Känns som jag trivs med dem andra i gruppen. Sen fick vi leka lite ordlek, förklara det engelska ordet på kortet och sen var det "continue the story" - leken. Så det var en trevlig stund. Vi fick sluta lite tidigare så istället för att ha en och en halv timmes lunch (vilket jag tycker är otroligt länge) så hade vi typ två och en halv, gash. Vad gör man liksom? Jag och Evelina (också en elev på komvux), vi läser samma ämnen här idag så vi har varit och ätit och nu sitter vi här vi datorerna. Jag hade ju inte alls tänkt på mat i skolan, så jag fick betala 50kr för maten, inte alls beredd på det, då från och med nu kommer jag ha med mig mat på tisdagar. Det är ju den enda dagen som jag är här hela dagen. Nu efter rasten, nu vid 13.00 ska jag ha Svenska med samma lärare som innan och tillsammans med Evelina så det känns bra!

Vi blev lite förvånade precis! För verkligheten med somalierna chockade mig just på vaggeryds skola, de satte sig precis ner på golvet på ett stort ark papper (antagligen liknas med en bönematta) och bad. Inget som jag hade räknat med! Men men det är lite häftigt.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0