Stora tankar i mitt lilla huvud

Usch jag vill bara sova mer, vad är det med mig?! Jag vill bara sova till fredag. Jag orkar inte jobba...blää. Usch börjar om en timme. Jag klagar varje månad över att jag inte har några pengar och jag kan inte göra något. Har kommit och tänka på det den senaste veckan att jag tjänar skit dåligt för det jobb jag gör. Vissa dagar gör jag mer än de som har dubbelt betalt än mig, varför gör jag det? Jag är störd, ska sluta med det.

Sen på tal om pengar och allt, jag syter verkligen inför nästa år. Då ska jag plugga och kommer inte hinna jobba så mycket. Och vart ska jag jobba?! Kommer få 2400kr i månaden i studiebidrag, det är visserligen helt okej, men hur fan ska jag klara av att betala mat, hyra och allt annat jag vill ha och göra?! Visst jag ska få låna av min föräldrar men hur jobbigt kommer inte det vara. Varför kan jag inte bara vinna massa pengar?! Jag kan nöja mig med några hundratusen, det behöver inte vara miljoner!

Och mina planer och drömmar för de två närmaste åren kommer aldrig gå rent ekonomiskt...för jag kommer vara en fattiglapp det närmaste året och sen, va fan ska jag jobba med?! Jag har egentligen 2år gymnasie plugg framför mig, men jag vet inte om jag ska ta allt på en gång eller om jag ska dela upp det? Men jag vill inte skjuta på allt längre fram i livet heller.

Usch jag blir galen på alla mina tankar som har farit runt i mitt huvud den senaste månaden. Gassh...blir förstörd.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0