Letters from Iwo Jima

Jag håller på att kolla på "Letters from Iwo Jima" och jag kan inte sluta att beundra eller förundras över soldater. Det är helt sjukt att de kan vara så jävla dumma eller hjärntvättade att de slåss för sitt land eller sin kejsare i detta fallet. De tycker att det är hedrande och att det är en stor ära för dem att kriga för en sån stor och helig man som sin kejsare, jag kan inte förstå det. Jag kan verkligen inte fatta. Jag hade varit livrädd över att kanske dö pga av en man eller en nation som aldrig kommer sörja just mig eller egentligen bry sig speciellt mycket om just mig. Är jag självisk? Dessa oskyldiga människor som är beredda att dö för ingenting. Jag blir ledsen och mår så himla dåligt av att tänka på alla dessa jävla krig.

Men filmen är sjukt bra. Vill rekommendera uppföljaren på "Flags of our fathers", alltså "Letters from Iwo Jima".


image271

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0