Reflection

Reflection = Reflektion - Jag vet inte om man säger så på engelska men men.


Jag har i alla fall reflekterat och funderat på om folk när de pratade för si så där 60-80år sedan lät så där sjukt töntiga och tillgjorda som de låter på radio och tv. Helt seriöst det låter sjukt kul och jag undrar om vi låter så med fast vi liksom inte vet om det. Lyssnade nämligen på Christer i podden idag och där hade de inslag från 40-talets radio program och då kom jag att verkligen fundera på det. Det låter som de har svalt en hel kyckling och inte kan svälja så de måste tala snabbt och pipigt för att få lite tid att andas emellanåt. Och igår kom jag att tänka på Ulf Lundells röst också för den är ju också sjukt pinsam, helt seriöst, varför låter han som han gör? Gör han sig till? Har han rökt och krökat så mycket så det är därför han har så mörk och grov stämma?

Jag tror inte att jag kommer få något svar på detta men men. Bara sånt som kommer upp i mitt huvud när jag går runt på mitt jobb och lyssnar på podcast.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Kajsa

Jag far ocksa tankt pa det! Det ar iallafall kul att harmas

2007-08-02 @ 14:04:02

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0