Work, work and work

Min första dag på Stilexo är över! Allt gick bara bra, A som är min fadder är dunder go, typ den snällaste och mysigaste människan i världen. Lilla Lisabeth tänkte ju inte på att man kanske ska ha med lite lite mat eller mackor eller något, för jag trodde jag hade tid att åka hem, oj så fel man kan ha. Två kvartar har man under de 8,5timmar långa skiftet. Så det gäller att slänga i sig en macka och en frukt och en kaffemugg högst. Men det ska nog gå bra i morgon tror jag. Fick två kaffe, en macka och en clementin av A, himla snällt i och med att man får betala för det. Tack tack. Hon har så klart kört med far så honom ville hon ju prata om, och berätta historier. Och så ville hon presentera sig lite, så gulligt.

De som jag pratat med är väldigt snälla och trevliga. Detta ska nog gå galant. Usch det känns som att metallspånet som är i mitt hår gräver sig ner i min hjärna, obehagligt. Vi är inte många i mitt skift, 6 pers.

Jaja, vad gör jag då, jag öppna en dörr, lägger i en metalbit som är till undersidan av kameror, stänger dörren, vrider om och startar. Sedan när biten är klar så putsar jag lite över hela biten med sandpapper, sen lägger jag i den i en kartong. Svårar en så är det inte.

Usch känner att jag kommer ha fett träningsvärk imorgon, i handen, ryggen och benen, hundra på att jag kommer ha benhinneinflammation i veckan med. Men "tänk vad gott det känns i hjärtat när man får sin lön" (A's ord) den 25:e februari.

Tror nog att jag ska gå och lägga mig nu. I morgon är det dag två som gäller.


Over and out.
Kommentera gärna om det finns något att säga eller fråga....

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0